הצטרפנו כשותפים בישראל של חברת bpm’online – ויש לכך כמה סיבות טובות

כשרן ואני התחלנו לעבוד על ERGDT ידענו שאחת הדרכים להוזיל וליעל תהליכים של טרנספורמציה דיגיטלית בארגונים קטנים ובינוניים, היא להעזר בכמה שיותר מוצרים ופתרונות “מהמדף”. כלומר למצוא כלים ותוכנות שיסייעו לעסק להשיג את המטרות שלו בצורה מהירה ויעילה, ועד כמה שאפשר גם בזול.

הנקודה היא שלא תמיד מוצרי מדף מתאימים לנו “בול”. אם יצא לכם פעם לשפץ מטבח, אתם יודעים שאפשר לתכנן נישות מדוייקות למוצרי החשמל הגדולים כמו התנור, המקרר והמדיח. הבעיה מתחילה כשרוצים במטבח הקיים להחליף את אחד הפריטים, ואז מסתבר שהמקרר רחב מידי לנישה הייעודית, שמדיח כלים סטנדרטי לא מצליח להדחק מתחת לשיש המונמך במיוחד, ושהתנור אמנם נכנס בול לנישה – אבל בולט חמישה סנטימטר מקו הארונות. אולי אפשר למצוא פתרונות אחרים – אבל זה תמיד יגזול עוד זמן וכנראה יעלה עוד כסף.

מה שבטוח הוא שהכי יקר זה לשפץ מחדש את המטבח כל פעם מחדש כדי שיתאים לצרכים המדוייקים שלכם. אם להוריד חזרה את הדימוי הזה לעולם העסקי: הכי יקר וגוזל זמן יהיה למצוא לכל צורך חדש שמתעורר, פתרון תפור אישית. במציאות העסקית שלנו, הצרכים משתנים בתדירות גבוהה מידי מכדי שזה יהיה בכלל פתרון ריאלי.

בואו נחשוב רגע על הדרך שבה אתם מטפלים בפניה מלקוח שמגיעה לאתר שלכם, לדף “צור קשר” או טופס “השאר פרטים”. יכול להיות שיש לכם נוהל טיפול ברור. אולי המידע שהמשתמש ממלא בטופס, נשלח במייל למנהלת המשרד, שמעבירה את האי-מייל למנהלת השירות או אולי למנהל תיק לקוח. העובד שמקבל את הפניה, צריך לעשות איתה משהו: לחזור ללקוח באי-מייל או בטלפון, לטפל בבקשה, אולי לשתף אותה עם עוד אנשי צוות וכו’. נוהל הטיפול הזה נקרא ‘תהליך עסקי’ ובעסק ממוצע יש בין כמה עשרות לאלפי תהליכים עסקיים. והגם שכל העסקים מטפלים בלקוחות בצורה כזו או אחרת, הדרך שבה אתם עושים זאת, שונה מאוד מעסקים אחרים – כולל עסקים מתחרים. יש לכם את הדרך שלכם, והתהליכים העסקיים שלכם הם מה שמייחד אותכם כארגון.

אז האם בכלל אפשר למצוא מוצר שיכול לענות על כל הצרכים? התשובה היא כן ולא.

כן, כי הצלחנו לייצר לעצמנו איזו רשימה של פתרונות מומלצים בעינינו שנוכל להתאים ללקוחות שלנו, או שנוכל להמליץ להם לאמץ.

כן, כי חלק גדול מאוד מהעסקים משתמשים באי-מייל, בטלפון, מחזיקים אתר אינטרנט או כותבים מכתבים בוורד. אלה פתרונות נרחבים מספיק ומצד שני ספציפיים מאוד, שהופכים אותם לכמעט אוניברסליים בעולם העסקים.

אבל גם לא, כי בעולם העסקים אין למעשה “פתרון-אחד-מתאים-לכל”. יש לכם כעסק אלטרנטיבה בין לבחור בהמון פתרונות נקודתיים שעושים כל אחד את העבודה שלו הכי טוב מבחינתכם, לבין פתרונות “אולר שוויצרי” שמציעים הרבה פונקציות ויכולות, אבל לא עושים בדיוק את מה שאתם צריכים ובוודאי שלא בצורה היעילה ביותר האפשרית.

ומה עם כלי ניהול תהליכים עסקיים?

בתחום של ניהול תהליכים עסקיים (BPM), פתרונות מרובים ומתמחים, שלא “משוחחים” אלה עם אלה, מתקשים לנהל באמת תהליכים עסקיים בצורה שתזרום בצורה יעילה, ולא תייצר לעסק יותר עבודה. מצד שני, אולרים שוויצריים זה נחמד, אבל גם הם כאמור לא באמת יעילים. מאחר וטרנספורמציה דיגיטלית מחייבת הרבה פעמים אוטומציה של תהליכים עסקיים, הפתרון עד לאחרונה היה “שיפוץ למטבח”. כלומר פתרון מותאם בדיוק לצרכים של העסק. אבל זה הרי תחת #יקר_וגוזל_זמן, לא?

אז זהו, שלא בהכרח. השקענו לא מעט זמן בלמצוא פתרונות BPM שיאפשרו לנו לסייע ללקוחות לבנות אוטומציה של תהליכים עסקיים בארגון בצורה יעילה, בעלויות שגם עסק קטן יכול לעמוד בהן, ובלוחות זמנים סבירים.

ואז פגשנו את החברים ב- bpm’online

בכנות, זו היתה הפעם הראשונה שאני אישית נתקלתי במוצר בעולם העסקים שהפיל לי את הלסת למרתף. זה היה מעולמות ה”באתי בגלל המחיר ונשארתי בגלל השירות”, רק על סטרואידים… הגעתי לאירוע ACCELERATE של bpm’online בישראל כדי להכיר את הפתרון מצד עולמות ה- BPM, וגיליתי פלטפורמה ידידותית, קלה, סופר נוחה לתפעול ולהתאמה שמכסה לא רק את צד ה- BPM בצורה מקיפה, אלא הפכה את כלי ניהול התהליכים שלה לתשתית לפלטפורמה עסקית שלמה שמציעה כלי CRM, כלי שיווק דיגיטליים, כלי ניהול שירות ותמיכה, כלי ניהול פרוייקטים ואינספור ממשקים והתאמות לכלים חיצוניים.

המשמעות של זה היא פשוטה. הכל מחובר לפלטפורמה אחת, ומה שלא – יחסית קל לחבר.
זוכרים את הלקוח שהגיע לאתר והשאיר פניה בטופס “צור קשר”? אז דמיינו שעכשיו טופס הפניה באתר, הפרטים שהלקוח השאיר, פרטי התקשרויות אחרות עם הלקוח, ניהול המשימות והתמיכה, שאלון שביעות הרצון ללקוח, דירוג של צוות השירות ותחזית היעדים שלהם – כולם מנוהלים ומבוקרים באותה המערכת.

וזה לא דמיוני. זה תהליך עסקי שעובר התאמה בול לצרכים שלכם, ומעביר באופן אוטומטי את הבקשות ישירות למי שאמור לטפל בהן, מעדכן את הלקוח על מצב הטיפול, מאפשר ללקוח לתקשר ישירות עם אנשי השירות ובסוף מבקש את חוות הדעת של הלקוח על איכות השירות. וכמובן לא שוכח לבקש את רשותו לשלוח לו את הניוזלטר העסקי שלכם, כדי שתוכלו תמיד להשאר עם הלקוח בקשר.

הדרך מהתגלית הזו להפוך לשותפים של bpm’online בישראל היתה קצרה מבחינתנו. זה כלי עסקי שמקדם טרנספורמציה דיגיטלית בדיוק כמו שרצינו ואף יותר מזה: מהר, bpmonline integratorבמחיר שגם עסק קטן יכול לעמוד בו, ובצורה יעילה וידידותית יותר מכל מוצר אחר שנתקלנו בו בתחום. זה לא אולר שוויצרי, זו חנות שלמה של כלי עבודה…

בשבועות הקרובים נחלוק איתכם עוד מההתרשמות שלנו מהכלי הבאמת נרחב הזה. בינתיים אני רוצה להזמין אותכם להצטרף אלי מחר בערב, לוובינר ש- bpm’online מציעים בחינם. פול גרינברג, אחד מהמומחים העולמיים ב-CRM, ומחבר הספר “CRM at the Speed of Light”. בוובינר הוא יחלוק את תפיסת עולמו וטיפים לגבי האצה של תהליכי שיווק, מכירה ושירות ב- 2019.

וכמו תמיד, מוזמנים לפנות אלינו בשאלות, בקשות ותגובות – ממש פה