הי, אנחנו רן ומיכל, והחל מלפני כמה ימים, אנחנו ERGDT – ERG Digital Transformation.

רן: אנחנו מכירים ועובדים יחד שנים ובמרוצת השנים גילינו שמעבר לעובדה שממש כיף לנו לעבוד יחד, אנחנו גם רואים את העולם בצורה משלימה. לפעמים אנחנו מסכימים, ולפעמים אנחנו מביאים שתי זויות ראיה שונות, כל אחד ואחת מניסיונו/ה. כשזה קורה, אנחנו יודעים לגשר ולקשר – למצוא את הסינרגיה ואת השלם הגדול מסך חלקיו בשילוב של שתי הגישות.
את זוכרת איך זה התחיל?

מיכל: אחרי שנים של ניסיון עסקי רחב – בעולמות של מידע, חדשנות, היי-טק והון סיכון, פיתוח עסקי וטכנולוגיות – אבל באותה החברה, יצאתי לדרך חדשה לפני כשנה. לא ידעתי בדיוק מה אני רוצה לעשות, אז לקחתי מעין חופשה ארוכה כדי לחשוב, לטעון אנרגיות ורעיונות חדשים, להתנסות. סוג של חיפוש עצמי שלא עשיתי “כמו כולם” בשנות העשרים המוקדמות לחיי.
את זמן הטעינה הזה ניצלתי כדי לדבר עם אנשים שמכירים אותי, ואנשים שלא מכירים אותי בכלל, וגיליתי שהניסיון שלי יושב על נקודה מעניינת שמחברת כמה עולמות: מה שעסק צריך, מה שאנשים רוצים, ומה שטכנולוגיה יודעת לעשות. כשאתה ואני דיברנו על זה, גילינו שבין מה שמעניין אותי ואני יודעת לעשות, ובין מה שאתה יודע לעשות ורוצה לעשות עוד ממנו יש קשר ברור.
אתה זה שזרק לי את המושג “טרנספורמציה דיגיטלית”, וכשנכנסתי עוד לנושא הבנתי שהדבר שקראתי לו חדשנות עסקית, זוכה למונח מפוצץ וקצת מאיים ששגור בעיקר בשוק מערכות המידע לתאגידי ענק ולגופים גדולים ועתירי תקציב.

רן: כן. והבעיה היא שזה נשמע משעמם ויבש, כי עד היום רוב עולם העסקים בארץ – שמורכב ברובו מעסקים קטנים ובינוניים, ולא מחברות ענק עשירות – פשוט עשה מיקור חוץ למערכות המידע והדרישה הטכנולוגית. הלקוחות שלנו – ובעצם רוב העולם – פשוט רוצים טכנאי שיבוא, יפתור את הבעיה המחשב, והכל יסתדר.
הנקודה היא שהיום הטכנולוגיה כבר פוגשת אותנו בכל מקום וכל היום. בקבוצת הווטסאפ של השכנים או ההורים מהגן, בפורטל המידע של בית הספר של הילדים, בטלפון הנייד שמלווה אותנו לכל מקום ובלעדיו רובנו כבר לא זוכרים תאריכים, שמות, מספרים, כתובות או איך לנווט. העולם השתנה וממשיך להשתנות בקצב הולך וגובר, רק שעולם העסקים לא תמיד סוגר את הפערים במהירות הנחוצה.

מיכל: הנקודה היא שבנקים, חברות ביטוח, חברת חשמל, קופות החולים או צה”ל – גופים שכבר עשו או עושים תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית – יכולים להרשות לעצמם שני דברים שעסקים קטנים ובינוניים כמו אלה ששנינו עובדים איתם, לא יכולים: להעסיק בצורה ישירה את בעלי המקצוע והניסיון אשר יכולים להוביל את הארגון אל עבר האופק , ותקציבי הענק הנדרשים להם לתמוך בתהליכי השינוי האלה שמערבים היום לא רק “טכנאים”, אלא את כלל הארגון.

רן: בואי נסביר רגע למה אנחנו מתכוונים כשאנחנו אומרים “כל הארגון”. את מדברת על הנהלה ועובדים, על כלי העבודה שלהם, על אמצעי התקשורת שלהם עם הלקוחות, עם הספקים …

מיכל: אני מדברת בעצם על כל מה שמכונה “stake holders” – כל מי שמשפיע על העסק ומושפע ממנו. גם הרגולוציה, הרשות המקומית, השכנים במשרד, השוק – כלומר מי שאולי עוד לא לא לקוח של העסק, אבל הוא לקוח פוטנציאלי. זה נשמע אינסופי, אבל קל יותר לדמיין את זה כמו סדרה של מעגלים. העסק עצמו, החברה, הוא מעגל קטן, הלקוחות הם מעגל שמסביבו, הספקים הם מעגל משיק…

רן: שניה, את יודעת שאני אוהב ציורים, אז בואי נצייר את זה…

מיכל: אתה יודע מה? לפני שאתה מצייר, זו דוגמה מעולה. אנחנו רוצים להמחיש משהו לקוראים – שהם הלקוחות שלנו, החברים שלנו, השוק הפוטנציאלי שלנו – אנחנו לא יכולים כרגע לכנס את כולם לחדר אחד, ולתת לך לעמוד לפני לוח לבן עם טושים צבעוניים ופשוט להמחיש. אנחנו צריכים כלי שיעזור לנו פה.

רן: אז אנחנו יכולים לצייר על לוח קטן ולצלם תמונה, או אפילו סרטון. אנחנו יכולים לצייר את זה בפאואר פוינט או אפילו בוורד.

מיכל: אנחנו יכולים להשתמש גם בכלים שמיועדים עוד יותר לשרטוט ואיור כמו Visio או אפילו אוטוקאד, אבל יש היום גם מיליון תוכנות חינמיות ברשת, וחלק מהן אפילו ממש מגניבות, ואפשר לעשות אנימציות ו…

רן: ואנחנו צריכים רק כלי אחד. פתרון אחד פשוט. מהיר. מיידי. רצוי זול, זה בכל זאת רק בלוג פוסט…

מיכל: וזו כמעט כל התורה – רק בהפשטה מוגזמת לגמרי. קודם תבין מה אתה צריך לעשות ולאילו מטרות. אחר כך תבדוק אילו כלים קיימים ובאיזה אופן הם משרתים את המטרות שלך. תבחר סדר עדיפויות – מה יותר חשוב? להמחיש יפה ומדוייק? או מהר וזול? בסוף, אחרי שתבין ותדרג תצטרך לבחור כלי אחד מכולם ולוודא שאתה יודע להתמודד איתו. זרקתי לך אוטוקאד, ונניח לרגע שזה הפתרון שבחרתי בו בשבילך – עכשיו אני צריכה גם לוודא שאתה משתמש בו בצורה טובה, ומשיג את אותן מטרות שהגדרנו ביחד בהתחלה.

רן: ואני אסכם את זה בנקודות לפני שאני הולך לצייר את המעגלים ההם… אנחנו מציעים לעסקים להעסק בנו כדי לפרק את המהות של תהליך הטרנספורמציה דיגיטלית לנקודות שציינת.
1. להבין את המטרות והצרכים של הארגון
2. להגדיר סדרי עדיפויות ויכולת
3. להכיר את הפתרונות והכלים שקיימים ולדרג אותם לפי המענה שלהם על הסעיפים הקודמים
4. לבחור בפתרון/כלי
5. לוודא שמשתמשים בכלי הזה נכון – שהעובדים או הלקוחות או מי שהכלי מיועד לו יודע מה לעשות איתו
6. ולחזור להתחלת התהליך כדי לוודא שאכן המטרות מושגות

מיכל: ואם לא, אז לחזור ולתקן, כדי לא לעשות את הטעות המאוד אופיינית שבה העסק נתקע עם פתרון או כלי לא מתאים רק בגלל ש”כבר עשינו את כל הדרך, אז עכשיו מה, נחליף?”

רן: בול! עכשיו אני יכול ללכת לצייר?

מיכל: כן. אנחנו עוד נרחיב על כל זה הרבה בהמשך… אל תשכח להשאיר פה למטה את הציור שלך, ולהזכיר למי שקרא עד לכאן שאנחנו בעד שיצרו איתנו קשר.

רן: אז אם בא לכם לשאול אותנו עוד שאלות על טרנספורמציה דיגיטלית, או שרוצים לפגוש אותנו לפגישה ראשונה ללא התחייבות ולשמוע עוד על ERG Digital Transformation, צרו איתנו קשר ממש פה מימין.

Digital Transformation Stake Holders - ERGDT

רן: לא יצא לנו ציור מושלם…

מיכל: אבל מספיק טוב כדי להמחיש את הנקודה שלנו, לא?